perfumkowo24.pl

Pomysły na 2 śniadanie dla dziecka

Pomysły na 2 śniadanie dla dziecka

Pomysły na 2 śniadanie dla dziecka

Rodzice doskonale wiedzą, że dzieci często niechętnie jedzą, a w szczególności problemem są śniadania. Jednak największym wyzwaniem są drugie śniadania, ponieważ jest to posiłek który często jest spożywany poza domem. Jak więc zapewnić naszym pociechom odpowiedni posiłek, tym samym zachęcając je do jedzenia?

Dlaczego jedzenie drugiego śniadania jest dobrym nawykiem?

Niektórzy uważają, że jedzenie drugich śniadań nie tylko nie jest konieczne, ale wręcz zbędne. Dietetycy są jednak innego zdania i zachęcają do jedzenia tego typu posiłków. Najważniejszym argumentem jest fakt, iż między śniadaniem, które powinno zostać zjedzone godzinę po obudzeniu się, a obiadem, jest niekiedy kilka, a nawet kilkanaście godzin. Tak długa przerwa w spożywaniu posiłków nie wpływa korzystanie na metabolizm. Znacznie wówczas spowalnia, doprowadzając tym samym do wolniejszego trawienia i odkładania tłuszczu.

Oprócz tego drugie śniadanie jest po prostu bardzo dobrą okazją do zjedzenia różnorodnych posiłków, które mogą być zarówno wykonane na słono, jak i słodko. To drugie w szczególności przypadnie do gustu wszystkim dzieciom.

Co na drugie śniadanie dla dziecka?

Dzieci przede wszystkim lubią słodkie. Może się wydawać, żadna troskliwie opiekująca się swoją pociechą mama, nie poda takiego rodzaju posiłku swojemu dziecku. Jednak nie tylko jest to jedzenie zalecane, ale może być również zdrowe.

Czytaj także  Jaki sprzęt medyczny warto mieć w domu

Największym problemem z dziećmi jest to, że bardzo często czegoś nie lubią, chociaż tak naprawdę nie do końca wiedzą jak to smakuje. Dlatego niektóre smaki dobrze jest poukrywać, a takie zadanie jest banalne proste.

Daniem słodkim, ale „ukrywającym” wiele składników będzie omlet, który oprócz tego, że jest zdrowy, również ma słodki smak. Należy dodać płatki owsiane górskie z jajkiem, dodać do smaku banana i bakalie oraz kakao. Jeśli dziecko bardzo lubi słodkie śniadanie, można dodać łyżeczkę miodu lub masła orzechowego. Wszystkie składniki łączymy i wylewamy na patelnię. Wystarczy 3 minuty na każdą stronę i nasza pociecha ma smaczne drugie danie, które oparte jest na całkowicie zdrowych składnikach.

Jeśli masz w domu niejadka całkowicie odwróć myślenie o jedzeniu, poprzez podanie mu świeżo wyciskanego soku. Możesz połączyć świeże owoce, które są bogactwem witamin i błonnika. Jego smak jest w pełni uzależniony od własnych preferencji – może być oparty na mleku, wodzie lub po prostu stanowić wyciśniętą konsystencję owoców. Treściwy koktajl spokojnie może zastąpić stały posiłek, gasząc przy tym pragnienie. Taki „posiłek” będzie dawką energii, które Twoje dziecko potrzebuje szczególnie, podczas intensywnego rozwoju.

Równie zdrową przekąską będą ręcznie robione chipsy. Możesz je wykonać z szerokiej gamy produktów – ziemniaki, buraki, banany, jabłko cukinii czy jarmużu. Odpowiednio dodane potrawy sprawią, że Twoje dziecko nie będzie nawet świadome faktu, iż spożywa warzywa, które imitują tak lubiane przez pociechy niezdrowe chipsy.

Czytaj także  Co trzeba wiedzieć przed zakupem soczewek kontaktowych?

 

Jak zachęcić dziecko do jedzenia drugiego śniadania?

Pamiętajmy przy przyrządzaniu posiłków, że dziecko postrzega świat zupełnie inaczej niż dorosły. Nawet tak prozaiczne rzeczy jakimi jest drugie śniadanie, muszą być opakowane nie tylko w interesujący, ale przede wszystkim zachęcający sposób. Do tego zadania wykorzystuj elementy jedzenia np. na kanapce stwórz minkę ze szczypiorku i gotowanych jajek. Dając zapakowane drugie danie, owiń je w kolorowy papier lub wielobarwne pudełko z ciekawymi wzorami. Pamiętaj – na talerzu nie morze być nudy, a na pewno bardziej zaciekawisz jedzeniem dziecko.

Wykonując drugie śniadanie dla swojego dziecka zawsze pamiętaj, że powinno być ono jak najmniej przetworzone. Zrezygnuj z gotowych produktów jak np. drożdżówka i podaj mu coś, co będzie zdrowe i przede wszystkim smaczne.